0
'Winocm' adalah seorang penggodam terkenal IOS dan OS X. Beliau bertanggungjawab sendirian menulis semula teras kedua-dua sistem operasi ini. Dia melakukan ini untuk membolehkan mereka dialihkan ke peranti lain. 'Winocm' telah menyumbang kepada pelbagai aplikasi jailbreak untuk iPhone, tetapi ia kelihatan seolah-olah dia boleh pergi lebih jauh ke dalam sejarah Apple berbanding sebelum ini, kerana beliau telah mengumumkan melalui Twitter, yang dia akan menyertai Apple sebagai pelatih atau pekerja lewat tahun ini.


Pengaturcara / penggodam yang hanya dikenali sebagai "winocm," adalah berumur 17 tahun tetapi sudah dia adalah seorang pakar dalam kod terbalik-kejuruteraan. Katanya, beliau telah melakukan "perkara-perkara gila" dengan teras kedua-dua IOS dan OS X .

Peranan untuk 'winocm' adalah tidak ditentukan, tetapi kerana dia mempunyai balikan IOS dan OS X untuk peralihan, anda akan berfikir bahawa dia akan gembira mana-mana sahaja dalam rangka kerja keselamatan di Apple. Saya pasti bahawa kedudukan akan sama seperti yang sukar sebagai penjara melanggar mana-mana peranti IOS.

'Winocm' dikenali untuk melaksanakan feats pengekodan yang berada keping yang luar biasa kerja, seperti; peralihan kernel IOS ke Nokia N9000, dengan itu mewujudkan apa yang berjumlah versi sumber terbuka sistem operasi pada tahap baris arahan.

Beliau juga baru-baru ini telah menyumbang kepada iOS 6 jailbreak untuk model lebih tua iPhone, dan dimaklumkan Kultus Mac bahawa kerja yang dia lakukan dengan sendiri biasanya memerlukan satu pasukan jurutera. "Ia benar-benar barangan kompleks dan jahat," katanya. "Saya terpaksa pada dasarnya melakukan apa yang Apple lakukan apabila mereka membuat iPhone OS asalnya."

Winocm enggan mendedahkan apa peranannya di Apple akan, tetapi ia mungkin mempunyai kaitan dengan keselamatan, ironinya menutup sehingga kelemahan yang membenarkan kod untuk penjara berbuka untuk dimasukkan ke dalam peranti IOS di tempat pertama!


SUMBER: http://www.pocket-lint.com/news/127476-creoir-ibis-smartwatch-takes-on-the-gear-2-in-style

Post a Comment Blogger

 
Top