0
Pattern Lock adalah mekanisme keselamatan yang terdapat dalam Android dimana anda boleh menyambung titik yang berbeza bersama untuk membentuk corak dan membuka kunci skrin. Kini, anda boleh menggunakan keselamatan kunci corak di Windows 8 di samping dengan aplikasi pihak ketiga iaitu menggunakan app Enusing Lock Maze. Ini amat berguna pada tablet sentuh berasaskan menjalankan Windows 8.



Eusing Lock Maze menggunakan mekanisme kunci corak Android sama untuk mengunci / membuka pada Windows 8 anda. Apabila skrin dikunci, anda akan perlu memasukkan titik yang berbeza bersama-sama untuk membentuk corak yang telah ditetapkan sebelum anda boleh membuka kunci skrin.

Preview 









Kesimpulan

Enusing Lock Maze tidak mengatasi mekanisme keselamatan dalam Windows. Sebaliknya, anda boleh menggunakan Eusing Lock Maze adalah seperti lapisan tambahan keselamatan pada komputer anda. Jika anda telah mengkonfigurasi komputer anda akan dikunci selepas jumlah masa yang tertentu terbiar dan anda juga menggunakan Lock Maze Eusing, anda akan perlu memasukkan kata laluan anda terlebih dahulu dan kemudian 'draw pattern' untuk mengakses Desktop lagi. Gunakan utiliti ini dan kekal selamat.

Image Source: Enusing Lock Maze

Post a Comment Blogger

 
Top