0

Berikut adalah apa yang akan berlaku: Pertama, seorang pencuri akan menghidupkan Mod Pesawat sebaik sahaja mereka mencuri peranti. Ini sebenarnya agak mudah untuk melakukan tanpa cap jari - jika pemilik tidak merubah tetapan 'default', pencuri boleh mengakses Mod Pesawat melalui 'control center' pada skrin kunci. Yang melumpuhkan semua sambungan wayarles, mencegah pemilik iPhone daripada melakukan 'remote wipe' .

Selepas itu, penggodam boleh bekerja untuk mendapatkan cap jari dari peranti dan akhirnya log masuk. Video di bawah menunjukkan bagaimana seseorang boleh membuat cap jari palsu pada lembaran berlamina dan kemudian dilampirkan kepada salah satu jari mereka. TouchID pada 5S iPhone, bagaimanapun, hanya akan memberikan penggodam tiga peluang untuk memasuki sebelum permintaan kod laluan muncul.


Sebaik sahaja telefon 'unlock', penggodam boleh mendapat akses ke akaun Apple pemilik, tetapi hanya jika pengesahan dua faktor belum dihidupkan. Hacker A akan dapat melihat alamat e-mel pemilik 5S iPhone dan menetapkan semula kata laluan untuk mengambil alih akaun. Walau bagaimanapun, jika pemilik telah dilakukan jauh lap, ini tidak akan boleh dilakukan.

source: srlabs.de

Post a Comment Blogger

 
Top